vin ford

site
STAWKA WIĘKSZA NIŻ ŻYCIE. Piłkarski serwis Michała Treli

Dzisiaj odebrałem swoje pierwsze auto z turbiną.

tak się prezentuje, zdjęcie godzinę po kupnie.


jak widać nic specjalnego. właścicielem był koleś pod 60-ke. zawsze mnie zastanawiało dlaczego tacy starsi ludzie jeżdża takimi autami... no nie ważne. auto jest moje.

kupiłem je po dość okazyjnej cenie, więc tak naprawdę nie zastanawiałem się czy brać czy nie tylko nad tym czy przejedzie 420km do nowgo domu.

o aucie:
wyprodukowany w marcu 1989,
wersja słabsza 132km,
bez foteli recaro ten sam wzór ale nie takie duże trzymania boczne i bez znaczka,
kolor szary,
przebieg x32750,
w 100% oryginał, żadnych tandetnych elementów oprócz wiszącego misia na sznurku na tylnej szybie,
oryginalne felgi plus zapas ori,
elektrycznie sterowane lusterka,
elektryczne szyby,
szyberdach,
fotele są zodjechane jakby walec po nich przejechał, boczne trzymania są niżej niż siedzisko ,
przy lusterku środkowym jest zegarek z możliwością przełączania na: zegarek, data i stoper można sobie mierzyć czas okrążenie wokół bloku ,
turbo nieżywe, łożyska chyba już dawno w nim się skończyły, mimo to udało się przejechać taki kawałek drogi i auto jechało 140kmh,
przyspieszenie było 0 ,
kompresja na wszystkich garach 10barów (taka sama była jak oglądałem we wrzesniu czerwonego rst z radzymina),
co ciekawe tutaj przy odpalonym silniku po zdjęciu korka wlewu oleju silnik gaśnie, tak samo było w tym czerwonym) może tak ma być,

auto miało wymieniany pas przedni, oba błotniki są nowe, pomalowane i widać inny odcień.
korozja zjada prawe tylne nadkole,
szpachla była kładziona na prawym tylnym błotniku,
malowana maska,
wymieniona podłoga pod fotelem kierowcy i pasażera, po części zjedzone numery vin,
przedni zderzak od zwykłego mk4,

do zrobienia od razu:
wymiana przedniego łożyska w lewym kole,
wymiana - regeneracja turbo,
wymiana tarcz i klocków, biły przy hamowaniu jak szalone autem aż rzucało,

i na koniec ciekawostka:
na drodze z Wałcza do W-wa ok 420km, przy zatankowanym pełnym zbiorniku 47litrów, auto spaliło mniej niż połowę zbiornika!!!
przy prędkości przejazdowej 110kmh obroty na 5 biegu miały wartość 2200obr/min.


więcej zdjęć podeślę na dniach.
Nie mogę znależć gniazda diagnostyki koło kumulatora nic nie ma.czy były jakieś inne wersje ?! Autko nie ma dżwigni ssania więc jest chyba sterowane przez ECU

VIN=WF0BXX6AFBNB93823 Prosze o pomoc w identyfikacji
VIN Checker - Wynik
FORD-WERKE AG/GERMANY
VIN: WF0BXXGAFBNC14589
KRAJ POCHODZENIA NIEMCY
PRODUCENT FORD WERKE AKTIENGESELLSCHAFT, KOLONIA GERMANY
TYP NADWOZIA 3 DOOR SALOON
WARTOSC STALA CONSTANT
POCHODZENIE PODZESPOŁÓW COLOGNE, GERMANY (OWN ASSEMBLY)
MIEJSCE MONTAŻU DAGENAHM, KOLN, IPIRANGA
MODEL FIESTA
TAK SAMO JAK DLA POZYCJI TYP NADWOZIA 3 DOOR SALOON
ROK / MIESIźC (RRRR/MM) PRODUKCJI WYNIK DOSTĘPNY W WERSJI KOMERCYJNEJ
NUMER SERYJNY KOLEJNY NUMER PRODUKCYJNY
NUMER SERYJNY SILNIKA KOLEJNY NUMER PRODUKCYJNY
Ok
Wyciągnie ktoś z Tego numerka więcej? z góry dziękuje i czekam na wynik.
Nie Ford? Oszzzz Ty :P

VIN: JT2VK13E8P0150809
Rok: 1993
Marka: Toyota
Model: Camry XLE
Typ: 4-drzwiowy sedan, osobowy
Silnik: Prawdopodobnie 3-litrowa V8
Montownia: Japonia
Bezpieczeństwo: 2 airbagi
A mnie to napisali:

FORD-WERKE AG/GERMANY

VIN: VS6BXXWPFBLU08508


KRAJ POCHODZENIA SPAIN
PRODUCENT FORD ESPANA S.A., ALMUSAFES, SPAIN
TYP NADWOZIA 3 DOOR SALOON
WARTOSC STALA CONSTANT
POCHODZENIE PODZESPOŁÓW ALMUSAFES, SPAIN (OWN ASSEMBLY)
MIEJSCE MONTAŻU VALENCIA, AZAMBUJA
MODEL FIESTA
TAK SAMO JAK DLA POZYCJI TYP NADWOZIA 3 DOOR SALOON
ROK / MIESIźC (RRRR/MM) PRODUKCJI WYNIK DOSTĘPNY W WERSJI KOMERCYJNEJ
NUMER SERYJNY KOLEJNY NUMER PRODUKCYJNY
NUMER SERYJNY SILNIKA KOLEJNY NUMER PRODUKCYJNY


A na drugiej stronie tej tabiczki podali mi to:

VIN - VS6BXXWPFBLU08508

Wyprodukowany w : Ford Espana sa (Spain)
Rodzaj nadwozia: 3 Door Hatchback
Pochodzenie podzespołów: Ford Spain (Own Assembly)
Miejsce montażu: Valencia (Spain)
Model: Fiesta
Rok: 1990
Miesiąc: Czerwiec
Numer kolejny: -1492

I bądź tu mądry człowieku...
Cześć

Fiesta mi się rozsypuje
Objawy to : bierze olej, DUŻO (głowica + uszczelniacze), stukają panewki (i nie chcą przestać)
Werdykt mechanika był druzgocący - DUŻO kasy (da się jeździć, ale > 2500 już zaczyna mocno stukać)

Przedstawił mi 3 scenariusze.

1. remont (zrobienie głowicy a potem panewki) koszt około 2500-3000
2. wymiana silnika na inny "sprawny"
3. sprzedać i kupić coś innego

Co do punktu 1 to sprawa prosta, zostawiam autko idę na róg zbierać kasę a potem płacę przy odbiorze.

Punkt 2 też wydaje mi się dość prosty, szukam gościa z takim silnikiem, wymieniam (w międzyczasie na róg patrz pkt 1) i płace przy odbiorze

Punkt 3 to dla mnie niewiadoma.
Wiem, że wszystko można sprzedać ale pozostaje sprawa gdzie, za ile może iść i tym podobne sprawy a poza tym trzeba wtedy też coś kupić.

Szukam więc takich nieszczęśników jak ja, którzy już przez to przechodzili lub "wiedzących" o rady, podpowiedzi itp.

Poradźcie coś, bo bez auta to jak bez ręki (zresztą nie muszę tłumaczyć - każdy wie jak jest )

Ford Fiesta 1.4 16V Zetec 1996
VIN: WFOBXXGAJBTG13452 (gdyby to coś miało pomóc)
Podstawowe informacje

VIN - SFAAXXBAFASD46659

Wyprodukowany w : Ford Motor Company Ltd (England)
Rodzaj nadwozia: 5 Door Hatchback
Pochodzenie podzespołów: Ford Great Britain (Own Assembly)
Miejsce montażu: Dagenham (UK)
Model: Fiesta
Rok: 1995
Miesiąc: Marzec
Numer kolejny: 36659

PS. jakby mi mogl ktos dokadniej spawdzic wyposazenie to bede wdzieczny...
do momentu jezdzij, jak sie wlacza turbo, to wlacza sie wirowka w baku.

a z wersjami to ford mial takie przeboje ze heeeej... najlepiej po VIN sprawdz auto, moze tam cos bedzie na ten temat.
VIN: VS6BXXWPFBKB32322

KRAJ POCHODZENIA SPAIN
PRODUCENT FORD ESPANA S.A., ALMUSAFES, SPAIN
TYP NADWOZIA 3 DOOR SALOON
WARTOSC STALA CONSTANT
POCHODZENIE PODZESPOŁÓW ALMUSAFES, SPAIN (OWN ASSEMBLY)
MIEJSCE MONTAŻU VALENCIA, AZAMBUJA
MODEL FIESTA
TAK SAMO JAK DLA POZYCJI 3 DOOR SALOON
TYP NADWOZIA
VIN - WF0BXXGAFBKR08466

Wyprodukowany w : Ford Werke A.G. (Germany)
Rodzaj nadwozia: 3 Door Hatchback
Pochodzenie podzespołów: Ford Germany (Own Assembly)
Miejsce montażu: Cologne (Germany)
Model: Fiesta
Rok: 1989
Miesiąc: Czerwiec
Numer kolejny: -1534

Od Jacka takie info uzyskałem

Jak ktoś mógłby coś więcej uzyskać byłbym wdzięczny

VIN Checker - Wynik

FORD-WERKE AG/GERMANY

VIN: SFABXXBAFBNA85275

KRAJ POCHODZENIA ANGLIA
PRODUCENT FORD MOTOR COMPANY LTD BRENTWOODS (ESSEX), GB
TYP NADWOZIA 3 DOOR SALOON
WARTOSC STALA CONSTANT
POCHODZENIE PODZESPOŁÓW BRENTWOOD, ENGLAND (OWN ASSEMBLY)
MIEJSCE MONTAŻU DAGENAHM, KOLN, IPIRANGA
MODEL FIESTA
TAK SAMO JAK DLA POZYCJI TYP NADWOZIA 3 DOOR SALOON
ROK / MIESIĄC (RRRR/MM) PRODUKCJI WYNIK DOSTĘPNY W WERSJI KOMERCYJNEJ
NUMER SERYJNY KOLEJNY NUMER PRODUKCYJNY
NUMER SERYJNY SILNIKA KOLEJNY NUMER PRODUKCYJNY


A "mój" dekoder podaje datę produkcji.. ;) (nie wspomnę o tym co podaje Microcat!)

VIN - SFABXXBAFBNA85275

Wyprodukowany w : Ford Motor Company Ltd (England)
Rodzaj nadwozia: 3 Door Hatchback
Pochodzenie podzespołów: Ford Great Britain (Own Assembly)
Miejsce montażu: Dagenham (UK)
Model: Fiesta
Rok: 1992
Miesiąc: Marzec
Numer kolejny: 75275
VIN Checker - Wynik

FORD-WERKE AG/GERMANY

VIN: SFABXXBAFBNA85275







KRAJ POCHODZENIA ANGLIA
PRODUCENT FORD MOTOR COMPANY LTD BRENTWOODS (ESSEX), GB
TYP NADWOZIA 3 DOOR SALOON
WARTOSC STALA CONSTANT
POCHODZENIE PODZESPOŁÓW BRENTWOOD, ENGLAND (OWN ASSEMBLY)
MIEJSCE MONTAŻU DAGENAHM, KOLN, IPIRANGA
MODEL FIESTA
TAK SAMO JAK DLA POZYCJI TYP NADWOZIA 3 DOOR SALOON
ROK / MIESIĄC (RRRR/MM) PRODUKCJI WYNIK DOSTĘPNY W WERSJI KOMERCYJNEJ
NUMER SERYJNY KOLEJNY NUMER PRODUKCYJNY
NUMER SERYJNY SILNIKA KOLEJNY NUMER PRODUKCYJNY


baza dla wszystkich autków podaje podstawowe dane

fiesta wyszła normalnie

KRAJ POCHODZENIA NIEMCY
PRODUCENT FORD WERKE AKTIENGESELLSCHAFT, KOLONIA GERMANY
TYP NADWOZIA 3 DOOR SALOON
WARTOSC STALA CONSTANT
POCHODZENIE PODZESPOŁÓW COLOGNE, GERMANY (OWN ASSEMBLY)
MIEJSCE MONTAŻU DAGENAHM, KOLN, IPIRANGA
MODEL FIESTA
TAK SAMO JAK DLA POZYCJI TYP NADWOZIA 3 DOOR SALOON

ale tu zaszaleli

KRAJ POCHODZENIA FRANCJA / EUROPA
PRODUCENT PEUGEOT
MODEL 405
TYP NADWOZIA CABRIOLET
SILNIK XUD9
PALIWO DIESEL

a zawsze mysłałem ze mam sedana teraz musze poszukac zatrzasków bigok

ciekawe czy w innych tez przekłamuje
Wracająć do pilota to na innym forum na bazie dekodowania mojego VIN (programem Ford Microcat) doszli do wniosku, że jednak rzeczywiscie moja fiesta fabrycznie ma montowany centralny zamek z pilotem tyle, że JAKO BRELOCZEK A NIE ZINTEGROWANY Z KLUCZYKIEM!

Więc jednak jest tak jak podejrzewałem - pilot został zgubiony.

Niestety nie jestem w stanie sie skontaktować z byłym właścielem samochodu :-/

Na tamtym forum również czytałem iż ktoś miał identycznie jak ja i że załatwił sobie pilota na allegro i go przeprogramował

Ludzie no udzielajce rad!!
VIN - numer identyfikacyjny pojazdu



Na podstawie VIN-u auta można odczytać następujące informacje:

Pozycja 1-3: rejon produkcji

Pozycja 4+10: typ nadwozia

Pozycja 5-6: XX

Pozycja 7: linia produkcyjna

Pozycja 8: miasto

Pozycja 9: model samochodu

Pozycja 11: rok produkcji

Pozycja 12: miesiąc produkcji

Pozycja 13-17: numer partii produkcyjnej

Przykładowy VIN wygląda następująco: WFO C XX G A E C X U 28788

gdzie:

WFO = rejon produkcji (pozycja 1-3):

SFA = Ford Motor Company Ltd. (Anglia)

TW2 = Ford Lutisania sarl (Portugalia)

UNI = Henry Ford and Son Ltd. (Irlandia)

VS6 = Ford Espana sa (Hiszpania)

WF0 = Ford Werke A.G. (Niemcy)

WF1 = Ford Werke A.G. (Niemcy)

XLC = Ford Nederland nv (Holandia)

C = typ nadwozia (pozycja 4+10)

G = linia produkcyjna (pozycja 7):

B = Ford Wielka Brytania (montownia)

C = Ford Wielka Brytania (brak montowni)

E = Ford Niemcy (brak montowni)

G = Ford Niemcy (montownia)

W = Ford Hiszpania (montownia)


A = miasto (pozycja 8):

A = Dagenham - Cologne - Ipiranga

B = Halewood - Genk - Sao Bernado

C = Langley - Saarlouis

K = Rheine

N = Amsterdam

P = Valencia - Azambuja

S = Setubal



E = model (pozycja 9):

A = Escort

B = Mondeo - Cougar

D = Focus

E = Puma

F = Fiesta

G = Scorpio

J = Fiesta

R = Ka

W = Galaxy


X = rok produkcji (pozycja 11):

V = 1997

W = 1998

X = 1999

Y = 2000

1 = 2001

2 = 2002


U = miesiąc produkcji (pozycja 12) - każdy miesiąc posiada inny kod zależnie od roku produkcji: 1997,1998, 1999,2000,2001,2002:

Styczeń = J L C B J L

Luty = U Y K R U Y

Marzec = M S D A M S

Kwiecień = P T E G P

Maj = B J L C B J

Czerwiec = R U Y K R U

Lipiec = A M S D A M

Sierpień = G P T E G P

Wrzesień = C B J L C B

Październik = K R U Y K R

Listopad = D A M S D A

Grudzień = E G P T E G



28788 = numer partii produkcyjnej (pozycja 13-17):

Liczba od 10001 do xxxxx.

Ten DOSowy programik jest jakiś lipny - wyskakuje komunikat, że VIN mojej feli jest uszkodzony/nieprawidłowy

Wpisz z CAPS LOCKiem i będzie dobrze... :i:

Sprawdzałem na VIN podanym przez Rafal0803 i na swoim

---------------------------------------------------------------------

The VIN Decipherator, version 1.01 1998-Jan-17
ARA Copyright (C) 1998 (2:5020/234@FidoNet)
Agababyan Robert Association

Enter VIN number: WFOBXXGAFBLA60993
Manufacturer: Ford
Factory: Ford-Werke AG, Keln
Model: Fiesta
Country: Keln/Zaarluis, Germany
Assembly: Keln/Dagenhaim
Body: Limusin, 3 doors
Date: 1990 Nov
Engine No.: 60993

Thanks for using products of ARA. You have a nice DOS!
----------------------------------------------------------------------

The VIN Decipherator, version 1.01 1998-Jan-17
ARA Copyright (C) 1998 (2:5020/234@FidoNet)
Agababyan Robert Association

Enter VIN number: WFOBXXGAFBMS70592
Manufacturer: Ford
Factory: Ford-Werke AG, Keln
Model: Fiesta
Country: Keln/Zaarluis, Germany
Assembly: Keln/Dagenhaim
Body: Limusin, 3 doors
Date: 1991 Jul
Engine No.: 70592

Thanks for using products of ARA. You have a nice DOS!
Vin ford sie nazywa ten program albo skorzystaj ze strony
Z tabliczki odczytałem VIN: WF0BXXGAFBMD73176 ale nie potrafię odczytać z niego nic więcej niż:
KRAJ POCHODZENIA: NIEMCY
PRODUCENT: FORD WERKE AKTIENGESELLSCHAFT, KOLONIA GERMANY
TYP NADWOZIA: 3 DOOR SALOON
POCHODZENIE PODZESPOŁÓW: COLOGNE, GERMANY (OWN ASSEMBLY)
MIEJSCE MONTAŻU: DAGENAHM, KOLN, IPIRANGA
MODEL: FIESTA
TYP NADWOZIA: 3 DOOR SALOON
ROK PRODUKCJI: 03/1991

Co prawda jako typ silnika podano na tabliczce: lU (małe L i duże U) co podobno oznacza silnik 1.6 o zwiększonej kompresji.

Dalej nie wiem ile to maleństwo może mieć mocy i jakie osiągi... ;(
Ford A to lata produkcji około 1927.

A gdyby na "Żukowskiej" ramie owego Forda byłby VIN Forda?

Natomiast producent Żuka, czyli FSC Lublin, nie istnieje.
15 października 2007 ogłoszono upadłość firmy Intrall Polska Sp. z o.o.-właściciela fabryki. Ponadto właścicielem konkretnego egzemplarza jestem ja a nie nieistniejąca już fabryka.

Żałosne jest tylko to, że tak na prawdę nikogo nie interesuje stan techniczny pojazdu, a jedynie "kwitologia". Ten sam samochód przejdzie przegląd lub go nie przejdzie, w zależności wyłącznie od tego co widnieje w rubryce nazwa. Wygląda to na swoisty wyścig, kto jest sprytniejszy i kto sobie pierwszy daruje zabawę w te formalne podchody, właściciel czy diagnosta. A samochód zostanie bez zmian nawet jeżeli nazwiemy go rowerem.
Twój "Żuk" jest zarejestrowany jako "Żuk", czyli pojazd marki "Żuk", wyprodukowany przez fabrykę "Żuków" i posiadający homologację "Żuka". Ma numer identyfikacyjny lub VIN, na podstawie którego musi istnieć możliwość zidentyfikowania pojazdu nawet po upływie określonego przepisami czasu. Ja nie wiem czy producent zezwoli komukolwiek na dokonywanie takich zmian w pojeździe, które spowodują prawdopodobnie kompletną zmianę jego wyglądu zewnetrznego. Chodzi tu oczywiście o zmianę wyglądu zewnętrznego w sposób uniemożliwiający jego wstępną, prawidłową identyfikację. Każdy pojazd ma w dokumentacji składanej dla uzyskania świadectwa homologacji odpowiednie opisy, rysunki, fotografie itp. Dlatego np.: "Żuk" musi mieć cechy takie jak podano w dokumentacji, łącznie z wyglądem. Jeśli będzie wyglądał jak "Ford", to po prostu przestanie być "Żukiem". Co ciekawe - nie bedzie też "Fordem", gdyż jest zarejestrowany jako "Żuk". Można oczywiście dokonać zmian, ale w jakichś rozsądnych granicach. "Żuk" ciągle musi być podobny do "Żuka". Taki jest sens istnienia marek różnych produktów, w tym samochodów. Gdyby takie coś jak marka nie istniało, to jaki w ogóle sens miałoby stosowanie marek? Przecież każdy mógłby coś tam sobie zbudować i nazwać jak mu się spodoba. I każdy może to zrobić. Każdy może zbudować sobie jakiś wehikuł (czyli "SAM-a") i nazwać go jak chce. Tylko, że nikt nie dopuści do ruchu "SAM-a", jako np.: "Mercedes", "Bentley", "Rolls-Roys", czy tym podobne istniejące marki. Gdybyś przyjechał do mnie na badanie swoim przerobionym "Żukiem", to po prostu najpierw poprosiłbym o przedstawienie opinii rzeczoznawcy, czy to jest "Żuk", a gdyby rzeczoznawca niefrasobliwie stwierdził że tak, to poprosiłbym o przedstawienie zgody producenta na dokonanie zmian powodujących takie "zamaskowanie" jego produktu i wyrażenie przez niego zgody na dopuszczenie takiego pojazdu do ruchu pod jego dotychczasową nazwą - marką. To co piszesz o pojazdach dziwnie zmienionych, a zarejestrowanych i aktualnie jeżdżących, to właśnie rezultat niefrasobliwych działań całego łańcuszka ludzi uczestniczących w dopuszczeniu pojazdów do ruchu.
Witam!
Mam numer VIN pojazdu marki Ford F-350 XLT Super Duty Mc Cafferty Langhorne Power Stroke Turbo Diesel V 8 pick up (tylna oś opony bliźniacze) proszę o pomoc w ustaleniu danych technicznych , roku produkcji i wyposażenia pojazdu. Nadmieniam sprowadzony z USA. Na tabliczce na drzwiach rok produkcji 09/2004
Pozdrawiam goral1968

numer VIN 1FTWW33PX5EA67153
Nie wszystkie pojazdy w nr VIN mają zakodowany rok , we większości aut jest on na 10 pozycji , a ford ma na 11


W DIP-ie wpisuje się rok produkcji lub modelu .
Skoro nie możesz ustalić go jednoznacznie , to opierasz się na nr VIN i dokumentach . Skoro według nich wychodzi 2003 , bo taki jest rok modelu wg VIN , to wszystko jest ok.
a to nowina w numerze vin jest rok prod a mnie sie wydawało że tylko ford podaje rok....i tak JEST....auto posiada szybe przednią..data,pasy bezpieczeństwa..data co wy o tym vin i roku prod...można się na tym nieżle przejechać.......panowie diagności

łatwiej przepisać papier niż metal
i wyniku pomyłki wypuścić na rynek dwa auta o tym samym numerze vin? Prawdopodobnie nie był błąd w papierach tylko pomylił się człowiek programujący matrycę.
Miałem takiego escotra z niemiec z ponownie nabitym vinem, z adnotacją w briefie, że był błąd i Ford Werke Gmbh nabił nowy numer. Stary był przekreślony.

Daj do dokładnego przetłumaczenia dokumenty (znaczy niech właściciel da) bo większość tłumaczy robi zlewke na to co pisze w adnotacjach.

Jeśli rzeczywiście numer został umieszczony zgodnie z prawem to nie ma problemu. Trzeba wydać tylko brakującą tabliczkę.

Natomiast osobiście poradziłbym właścicielowi, żeby zawsze woził ze sobą takowe tłumaczenie.
VIN - Numer identyfikacyjny pojazdu
System znakowania pojazdów zgodnie z międzynarodowym standardem ISO w praktyce funkcjonuje od lat 80-tych XX wieku, kiedy to został zaakceptowany przez olbrzymią większość państw i przyjęty do stosowania przez czołowych producentów pojazdów drogowych.
Ma on zastosowanie do pojazdów silnikowych, przyczep, motocykli i motorowerów. Numer identyfikacyjny VIN jednoznacznie identyfikuje każdy pojazd wyprodukowany na świecie w okresie trzydziestu lat. Producent jest odpowiedzialny za jednoznaczność VIN.
Symbol VIN pochodzi z języka angielskiego - Vehicle (V) Identification (l) Number (N). Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) jest kombinacją znaków nadanych przez producenta w celu identyfikacji pojazdu w skali światowej. VIN składa się z 17 znaków podzielonych na 3 człony:

WMI - człon określający światowy kod identyfikujący producenta.
Kody WMI - przyznawane są przez Narodową Organizację (w Polsce przez Przemysłowy Instytut Motoryzacji), a rejestrowane i sprawdzane przez działającą z upoważnienia ISO organizację: S.A.E. Society of Automotive Engineers, Inc; 400 Commonwealth Drive, Warrendale Pa. 15096 – USA.
przeczytaj więcej o WMI
VDS - człon określający ogólne cechy pojazdu (samochodu), składający się z sześciu znaków. Sposób kodowania i kolejność znaków w tym członie zależą od producenta.
przeczytaj więcej o VDS
VIS - człon identyfikujący pojazd (samochód). Stanowi on kombinację znaków ustalonych przez producenta dla odróżnienia jednego pojazdu od drugiego. Pierwszy znak tego członu jest przeznaczony dla oznaczenia roku produkcji lub roku modelu pojazdu. Drugi znak tego członu może być przeznaczony dla oznaczenia zakładu montującego pojazd. Dalsze znaki są przeznaczone na numer seryjny. Numer ten w połączeniu z VDS daje jednoznaczne oznaczenie wszystkich pojazdów produkowanych przez każdego producenta przez okres 30 lat.
przeczytaj więcej o VIS
Producent - osoba, firma lub korporacja, która ponosi odpowiedzialność za kompletny pojazd, stanowiący jednostkę gotową do jazdy. Każdy producent jest odpowiedzialny za jednoznaczność VIN.
Sposób pisania VIN
W dokumentacji numer VIN powinien być napisany w jednej linii bez pustych miejsc. Na pojeździe lub na tabliczce znamionowej VIN powinien być podany albo w jednej, albo w dwóch liniach, bez wolnych miejsc, przy czym żaden człon nie może być podzielony. Dla zabezpieczenia się przed możliwością ingerencji, wybity VIN może być ograniczany dodatkowymi znakami.
Na przykład: Fiat i Ford robią to pięcioramiennymi gwiazdkami Opel gwiazdką czteroramienną, Mercedes, Renault, Peugeot jako ograniczniki stosują swoje znaki firmowe.
Miejsce umieszczenia numeru VIN
VIN powinien być umieszczony po prawej stronie pojazdu i jeżeli jest to możliwe, w przedniej jego połowie lub w przypadku ułatwienia jego czytelności z zewnątrz. Powinien być umieszczony w pobliżu słupka szyby przedniej od strony kierowcy. W praktyce bywa z tym bardzo różnie. Postaramy się w dalszej części przedstawić wykaz miejsc najbardziej typowych dla umieszczania oznakowań identyfikacyjnych VIN.
Dozwolone są dwa sposoby znakowania numerem VIN:
• poprzez umieszczenie bezpośrednio na ramie, na nadwoziu samonośnym albo na części nadwozia nie dającej się łatwo wymieniać lub usuwać,
• przez umieszczenie oznakowania na oddzielnej płytce trwale przymocowanej do pojazdu.
Producent może na własne życzenie stosować oba powyższe sposoby podawania VIN na jednym pojeździe.
W treści oznakowania VIN mogą być użyte tylko następujące cyfry arabskie i litery alfabetu łacińskiego:
1234567890
ABCDEFGHJKLMNPRSTUVWXYZ (litery l, O i Q nie powinny być używane)

Omyłki traktować należy jak omyłki należy taki bląd poprawić w wydziale komunikacji.
Witam wszystkich,

Przymierzam się do kupna Forda Probe GT 2.2 z 1992 roku. Poprosiłem dotychczasowego właściciela o podanie nr VIN - oto on: 1FDPT22L4M5128140


Czy jesteście w stanie na podstawie tego numeru podać mi jakieś szczegóły odnośnie auta lub chociaż sprawdzić, czy to, co mówi mi właściciel jest prawdą?

Kilka danych od sprzedającego:
silnik 2.2 l z turbo-sprężarką (z dołożonym zaworem upustowym) i intercoolerem
rok produkcji 1992 (czyli niby ostatni rocznik I generacji tego modelu)
manualna skrzynia biegów
BEZWYPADKOWY
automatyczne pasy bezpieczeństwa (jak to w amerykańcach)
elektryka (centralny zamek, szyby, lusterka) + ABS + wspomaganie kierownicy
zmierzone spalanie na trasie (3000km) na poziomie 8.5l/100km
bez żadnych problemów zamyka licznik (skalowany do 220km/h)
szyber dach, sportowy wydech itp.

Zdjęcia tego cuda znajdziecie pod adresem

Bardzo proszę o rady. Bardzo mile widziane także wszelkie opinie odnośnie tego samochodu. Dzięki z góry


Jeszcze jedno - ja jestem z Poznania, a po to autko wybieram się aż do Rzeszowa.

Czy ktoś byłby w stanie mi pomóc z diagnostyką samochodu właśnie w Rzeszowie lub okolicach? Polecacie jakieś dobre stacje kontroli lub mechaników? Najlepiej ze specjalizacją w stronę japończyków/amerykańców (silnik w tym Fordzie to jednostka Mazdy, a cała elektryka by Mitsubishi).

Lepiej wszystko posprawdzać, by zakup nie okazał się przypadkiem kotem w worku...

Pozdrawiam
Koledzy Ford Transit
VIN:WF0LXXGBVLTCXXXXX
w brifie na 4 stronie jest napisane brak ogólnego świadectwa homlogacji wymagana ekspertyza Koln 17.03.97;
pierwsza rej 19.03.1997
Z nr nadwozia wychodzi ze maj 1996.
Jaki wpisać rok produkcji?

Panowie czy przerabialiście ciężarówkę na autobus?co o tym sądzicie?Merc furgon

Prowadziłem swojego czasu kilka postępowań tzw. "w sprawie" (aby zabrzmialo łagodniej) o wydanie zgód przez diagnostów na dokonanie przeróbek samochodów ciężarowych kilku marek w tym mercedesa o rodzaju ciężarowy na M-BUS lub AUTOBUS.

Nawiązaliśmy oficjalny kontakt z producentem tj. MERCEDES POLSKA i podając numer VIN i rok pojazdu i kilka danych technicznych (część pojazdów była z zagranicy i bez problemu fabryka to ustaliła tylko troszkę dłużej).

Na 6 sprawdzanych mercedesów 5 nie przeszło. Zdaniem producenta pojazdu samochody, które wyprodukował posiadały płytę podłogową konstrukcyjnie przeznaczoną do montażu 3 miejsc siedzących a w dwóch przypadkach 9 siedzeń.

Zarówno diagności i rzeczoznawcy cuda wypisywali, że fabryczne szyby, fabryczne zagłówki. Nikt nawet nie odważył zająć stanowiska w sprawie płyty podłogowej i tych śrubek przewierconych na wylot a nie w miejscach fabrycznych.

Zaznaczam, iż producent w badanych pojazdach nie przewidział miejsc fabrycznych do montażu siedzeń w furgonie lub innym podrodzaju.

Cała zabawa polegała na tym, że ciężarowe furgony przerabiane są na samochody osobowe, przerejestrowywane do innego miasta i tam z osobowego przerabiane na M-Busy czyli sam. osobowe 9 osobowe lub większe M-BUSY 14 osobowe autobusy w dodatku z miejscami stojącymi a niektóre 20 osobowe.

W celu ustalenia prawidłowości szczegółowej w opinii producenta należy poddać badaniu pojazd w akredytowanej jednostce badawczej.

Jest to śliski temat i proponuje trzy razy się zastanowić zanim, przystawi się pieczątkę na zmianach konstrukcyjnych pomimo posiadania opinii rzeczoznawcy.

Istotna jest opinia producenta pojazdu lub jednostki akredytowanej.

Ja już nie wspominam o takich szczegółach jak zmniejszenie odporności pojazdu na zgnioty w wyniku wycięcia blach i montażu okien czy o latających siedzeniach przymocowanych na śrubki (czasami z podkładkami) do podłogi lub nadkoli. Czasami dla własnego sumienia bawiono się w kątowniki przymocowane do ramy w niektórych miejscach.

Wspomniane pojazdy albo miały zmniejszoną ilość miejsc a tam gdzie to nie było możliwości i producent napisał krótko do 3 miejsc zostały wycofane z transportu drogowego osób na liniach regularnych.

Panowie tu chodzi nie tylko o Wasze kariery i te parę groszy ale też o bezpieczeństwo pasażerów. Naprawdę odważycie się wsiąść do przerobionego furgonu na autobus wiedząc, że siedzenia są przymocowane do podłogi, a nie miejsc konstrukcyjnie przeznaczonych przez producenta?
Albo mieć na sumieniu tych ludzi, którzy przy drobnej stłuczce wylecą z siedzeniami?

PS. Odnośnie Fordów otrzymaliśmy kilka opinii pozytywnych jednak przeróbki dokonywał producent jednej z znanych marek autobósów i robił to w uzgodnieniu z FORD POLSKA i wymieniają płyty podłogowe i zdaje się mieli na to homologacje. Taki Ford w niczym nie odbiegał od autobusu i był w pełni bezpieczny w opinii producenta.

PS. 2 Mercedes produkuje również busy i autobusy jednak przewoźnicy bawiący się w przeróbki a nie kupujący fabryczne autobusy patrzą dzisiaj jak zarobić a nie jak bezpiecznie dowieźć ludzi - taka prawda.
Czy wpisanie na zaświadczeniu litery" o" jest błędem.

WFONXX........
Ford FOCUS -pierwsze trzy litery -międzynarodowy kod producenta.
D.U.192--14.11.2003
§ 11. 1. Dowód rejestracyjny, pozwolenie czasowe, w tym pozwolenie czasowe
badawcze, z zastrzeAeniem ust. 2-7, wystawia sie zgodnie z nastepujacymi zasadami:
1) czcionka wydruku danych i informacji powinna zapewniac dobra czytelnosc wpisów;
2) numer rejestracyjny, numer identyfikacyjny VIN, numer nadwozia, podwozia lub ramy
drukuje sie z rozróAnieniem cyfry 0 (zero) i litery O poprzez przekreslenie oznaczenia
cyfry 0;
Klient cofnięty z S.P - i bałagan

Z życia ; zatrzymany D.W -policjant wpisał 6 ostatnich cyfr
odczytane z natury i wpisane 0(zero) na zaświadczeniu -a w dowodzie "O"
I pytanie W.K odda dowód czy nie
Czy spotykaliście się z byle jak nabitym( tzn rózne głebokości i wysokości cyfr i liter) numerem VIN Ford Courier około 95r
Numer zaczyna się od SFA? Dlatego pytam ponieważ zdażały się serie numeru VIN np . Opel Astra I nabijane strasznie i były oryginalne. W ostateczności odesłałem ten wehikuł do rzeczoznawcy i dlatego jestem ciekaw waszych doświadczeń z tym egzemplarzem.
Według mnie nie ma tu zagadki. Należy zauważyć podstawową różnicę pomiędzy polskimi a niemieckimi dokumentami: niemcy w brief wpisują PRODUCENTA, a w naszych dokumentach wpisujemy MARKĘ.
Na tabliczce znaminowej oczywiście jest PRODUCENT i producentem w/w opla jest ISUZU, producentem DODGE jest Chrysler a producentem LANC'I jest FIAT.
Tak więc bezwzględnie w Twoim przypadku wpisujemy MARKĘ czyli OPEL i oczywiście bardziej istotne są oznaczenia MARKI na samochodzie ponieważ teoretycznie w VIN marka może nie zostać zakodowana.

Taki mamy system rejestracji w Polsce i tyle !!!! Wpisujemy MARKĘ-MODEL-TYP a nie producenta.

Teraz żeby było śmiesznej i dla odmiany w DIP mamy pole "kraj producenta" i tu nie mam 100% pewności ale chyba należałoby skorzystać z pierwszego członku VIN i taki kraj wpisać. Może być z tym śmiesznie bo np. Ford Mondeo wg VIN byłoby Niemcy a produkowany jest w Belgii, ale już Fiesta z I połowy lat 90 będzie miała VIN Hiszpański.
Albo też skoro na tabliczce znamionowej jest literkami wypisany producent (w tym wypadku ISUZU) a ISUZU powszechnie uznawany jest za producenta JAPONSKIEGO to zostać przy tym.
Ja w każdym razie dla wszystkich europejskich fordów piszę NIEMCY bo to jest kraj producenta w moim mniemaniu i ignoruję fakt ze krajem produkcji jest Belgią czy Hiszpania. Tu mała uwaga w NORCOM jest błąd bo pole oznaczone na DIP "Kraj producenta" w NORCOM ma nazwę "Kraj produkcji"

Z tym, że o ile MARKA jest istotna w procesie rejestracji o tyle kraj producenta znacząco mniej.

Podsumowując:
1. Nie można przepisywać dokładnie brief bo jest w nim, co innego niż powinno być w polskim dowodzie.
2. Należy odróżniać pojęcie MARKA od pojęcia PRODUCENT i ewentualnie upewnić się, że WK tez odróżnia te pojęcia.


All right reserved.
© STAWKA WIĘKSZA NIŻ ŻYCIE. Piłkarski serwis Michała Treli