vin check

site
STAWKA WIĘKSZA NIŻ ŻYCIE. Piłkarski serwis Michała Treli

jeśli chodzi o prawą strone to rzekomo błotnik był lekko wgnieciony,przed wyjazdem zaopatrzyłem sie w miernik lakieru, sprobuje uzyskac dodatkowe zdjęcia to zapodam, oto co wyciągnełem z VIN:
VIN WDB1240421C033575
Model E220C
Chassis 1240421C033575
Engine 111960 12 033778
Transmission 722428 03 381484
Order 0 3 227 02675
Approx. year 1993
Lights HELLA
Wiper BOSCH
Cab 00000
Dealer Nuernberg branch (227)
Interior leather black or anthracite (261)
Paint
149 polar white (T) (с 01.01.1992)
Options
211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
rear axle with automatic limited slip differential (ASD)
228 auxiliary heater
auxiliary heater (с 01.11.1974)
auxiliary heater (only provision for installation in w 210)
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
241 left front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
270 antenna for D net tel. on rear left fender with splitter and loudspea. (с 01.11.1992)
antenna with splitter on rear left fender (rear right fender of s/v 124) and loudspeaker for D-network telephone
274 Mercedes-Benz D-network telephone (с 01.11.1992)
281 trunk set, (280 SL)
steering wheel with sports design (390 mm dia.) and gearshift lever in leather trim (с 01.05.1990)
steering wheel (390 mm) with sports design (с 01.03.1989)
305 dust filter (с 01.11.1990)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
441 steering column, electrically adjustable, W202 manually adjustable (с 01.07.1984)
540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985)
551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)
588 automatic climate control and electric window lifters (front and rear doors) (с 01.01.1977)
592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
653 sports chassis with 8-hole light alloy rims (с 01.01.1990)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
682 fire extinguisher (с 01.04.1970)
731 wood trim, burred walnut root (с 01.08.1980)
752 Becker radio Mexico 2000 vk (с 01.06.1990 по 31.03.1994)
810 loudspeaker, sound package
sound package (bose) (с 01.12.1986)
819 CD changer - alpine - in trunk (с 31.07.1992)
859 model update ii (с 01.01.1978)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
880 closing system with infrared remote control (с 01.02.1988)
952 rotating emergency flasher, front (red light)
sports line (с 01.02.1991)
sportline with 8-hole rim(consisting of codes 65/3, 243, 281) (c 124: codes 65/3, 281, fabric, check a3) (a 124: codes 65/3, 281)
Here is my standard answer on build sheets, those stickers under the carpet in the boot which include the VIN code. The VIN code includes your chassis number, which could be used by unscrupulous cut-and-shut merchants to legitimise a rebuild - a form of identity theft.

The build sheet is under the carpet in the boot. It will look something like this; (taken from my build sheet, with serial numbers anonymised)

Code:

G123 24-5 697289 EG I don't know what this signifies.
VSS ZZZ 1M Z 2B123456 VIN code; Chassis number 2B123456
1M28 24 1M2824 is the complete model code
TOLEDO TDI 8 SIGNA Model designation for 1M2824 in MY02
81 MNO C5M 81 = engine power in KW
ASV EGS Engine code and Gearbox code
LS5N ---- ---- KU Paint No and interior code

After this you get a series of 3-character Option codes which indicate what options were installed at the factory.

The VIN code breaks down like this;
Code:

VSS ZZZ 1M Z 2B012345
||| ||| || | ||||||||
||| ||| || | ||++++++-Production sequence number (i.e. chassis number)
||| ||| || | |+-------Manufacturing plant (B Brussels, Belgium)
||| ||| || | +--------Model Year - 2 2002
||| ||| || +----------Check digit - Z, filler
||| ||| |+------------Engine
||| ||| +-------------Body Style
||| +++---------------Vehicle Attributes - ZZZ, filler
+++-------------------Origin: V Europe,VS Spain, VSS SEAT

Of course the build sheet only tells you the condition of the car when it was delivered.


Some SEAT paint codes

041 Black
90E Alpine White 78
A5E Maritime Blue
A9B Cool White
C7V Blue/Anthracite Pearl Effect
C9Z Black Magic Pearl Effect
P2C Brilliant Orange
S1F Bengal Yellow
S1H OVNI Yellow
S2N Natural Copper
S3P Volcano Red
S3Q Laser Red
S5E Baltic Blue
S5J Lapis Lazuli Blue
S5N Imperial Blue
S5R Brio Blue
S5U Cantabrico Blue Metallic
S5W Topaz Blue
S5Y Ocean Blue
S6A Aosta Green
S6E Kiwi Yellow
S6F Kadmium Green
S6S Sanabria Green
S6T Yuca Green Metallic
S7N Arctic Grey Metallic
S7P Marengo Grey Metallic
S7Q Obsidiana Grey
S7S Steel Grey
S8P Terra Brown
Y3D Tornado Red


First three VIN characters: Manufacturer





Europe is indicated by a first character of S-Z. Within this range, Spain has the codes VS-VW. Skoda's TM indicates Czech Republic, and anything beginning with a W is from Germany.


11th VIN character - vehicle assembly plant

A Ingolstadt, Germany
B Brussels, Belgium
D Bratislave, Slovakia
E Emden, Germany
G Gratz, Germany
H Hannover, Germany
K Osnabrueck, Germany
M Mexico
N Neckarsulm, Germany; Mlada Boleslav
P Mosel
R Martorell, Spain
S Stuttgart, Germany
T Kvasiny
V Palmela, Portugal
W Wolfsburg, Germany
X Posnan
Y Pamplona, Spain
Pacheco, Argentina
1 Gyor
8 Dresden; Vrchlabi

Model/body style codes

1L? Toledo >1999 (Mk.1)
1M1 Leon >2005 (Mk.1)
1M2 Toledo 1999>2005 (Mk.2)
1P? Leon 2005> (Mk.2)
5P1 Altea
5P2 Toledo 2005> (Mk.3)
6H1 Arosa
6K1 Ibiza 1999-2001
6K2 Cordoba 1999
6K5 Cordoba Vario
6K9 Inca
6L1 Ibiza 2002>
6L2 Cordoba 2003>
7V8 Alhambra
7V9 Alhambra

I THINK that a final 1=hatch, 2=saloon, 5=estate 8=mpv? 9=van
znalazłem coś takiego.


Tyle podaje Chrysler VIN CHECK DIGIT, pozdro - anima
VIN WDB1240511B521218
Model 300 CE-24
Chassis 1240511B521218
Engine 104980 12 026341
Transmission 722501 03 544943
Order 0 1 221 04412
Approx. year 1991
Heating 0022107875
Lights HELLA
Wiper BOSCH
Cab 02734
Dealer Koeln branch (221)
Interior leather medium red (267)
Paint
040 black (T) (с 01.01.1963)
Options
281 trunk set, (280 SL)
steering wheel with sports design (390 mm dia.) and gearshift lever in leather trim (с 01.05.1990)
steering wheel (390 mm) with sports design (с 01.03.1989)
291 airbag for front passenger
airbag for driver and front passenger (с 01.07.1987 по 30.09.1993)
airbag for driver and front passenger (if driver airbag standard - then only for passenger)
300 storage box in front tray (с 01.05.1988)
404 orthopaedic front seat backrest (multiple contour backrest in model 140), left (с 01.04.1970 по 31.12.1995)
425 5-speed automatic transmission (с 01.02.1988)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
452 two-tone horn (с 01.01.1963 по 28.02.1993)
471 acceleration skid control (ASR) (с 01.07.1984)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
653 sports chassis with 8-hole light alloy rims (с 01.01.1990)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
915 fuel tank, 70 liter (с 01.05.1988)
952 rotating emergency flasher, front (red light)
sportline with 8-hole rim(consisting of codes 65/3, 243, 281) (c 124: codes 65/3, 281, fabric, check a3) (a 124: codes 65/3, 281)

Co tu duzo mowic...wypas niezly!!!
Tylko z ta atrapa trzeba zrobic porzadek i auto miodzio!
Od pewnego czasu cos sie dzieje z moim mesiem. Ma juz kolo 200kkm. VIN:WDBEA92E1RF273697 (po rozkodowaniu WDB1240921F273697). To jest wersja USA. Problem w tym, ze najpierw sie cos dzialo i podjechalem do ASO. Wymienili uszczelke pod glowica i splanowali ja. Ostatnio zaczelo sie swiecic CHECK ENGINE i zauwazylem ze nie pali na 1 gar. Wymienilem swiece i przewody i dziala dobrze, ale dalej swieci sie CHECK ENGINE. Co z tym zrobic? Da sie jakos skasowac, czy znowu do ASO na komputer? Zna ktos miejsce gdzie mozna podpiac pod komputer w okolicach Rzeszowa?

Tu jest rozkodowany VIN

jesteś pewien że z 89-tego?

tutaj:


wyskakuje tak:

VIN WBD2010291F555882
Year of Manufacture 2001
Chassis Code 201
Manufacturer Name BD
Model 190 E 2.6
Restraint Systems
Displacement
Horsepower
Fuel Diesel
Production Plant Bremen
Country of Manufacture Germany
Production No. 555882


a tutaj:


tak:

Vehicle Identification Number:

Description Position Raw Data Decoded Data
Region: 1 W Europe
Country: 1-2 WB Germany
Manufacturer: 2-3 BD Unknown
Model Specific: 4-8 20102 Unknown
Check Digit: 9 9 Invalid
Year: 10 1 2001
Assembly Plant: 11 F F
Serial Number: 12-17 555882 555882



a u kolegów z MB Russia tak;

Datacard WBD2010291F555882 not found
1) VIN was incorrectly introduced in the form of demand;
2) VIN was incorrectly rewritten from the documents or from the body of automobile;
3) VIN was changed in the documents or on the body by criminals.



S1

Sprawdzałem swój VIN kilka razy: na tej rosyjskiej stronce, w serwisie MB w Polsce i Niemczech i raz robiła to drogówka .
Wszystko się zgadza łącznie z wypasem itd. a tu jak wpisałem , to wyskoczył mi rok produkcji 2001 !!!!!!!!
Ale mi auto odmłodziło

link proponowałem wyłącznie do sprawdzenia liczby kontrolnej (przecież wyraźnie to napisałem) – po wpisaniu VIN i kliknięciu interesuje nas pozycja: Check Digit: - prawidłowa wartość: Valid.







Ale bezpieczniej i pewniej jest to przeliczyć “ręcznie”.


A reszta informacji jest przecież tutaj:




S1

Chyba, ze kryje sie za tym jakis prosty algorytm.



Jesli WDB sa pierwszymi 3 znakami, to 9 znak jest koncowka liczyb modelu wdb123123 (w123 240D) i zawsze bedzie tam stala 3,



Co do VIN, jesli jest przed numerem WDB to jest on juz po 80 roku.

To znaczy, ze VIN MB nie jest zgodny z norma ISO 3779, albo autor tamtej strony cos pokrecil.


Ten drugi link proponowałem wyłącznie do sprawdzenia liczby kontrolnej (przecież wyraźnie to napisałem) – po wpisaniu VIN i kliknięciu interesuje nas pozycja: Check Digit: - prawidłowa wartość: Valid.


S1
hej
proszę mi powiedzieć czy mając numer vin mogę sprawdzić czy auto kradzione oraz co mi pokaże, jakie informacje jak wpiszę na stronie głównej w check vin ?
silnik, wyposażenie, kolor nadwozia i typ i co dalej ?
czy wyszukiwarka mi pokaże czy ma 16 czy 8 zaworów?
numer będę miał jutro



aaaa i jak to wygląda jak kupuje auto od Niemca?
na niemieckich blachach nie mogę jechać?
muszę wykupić chyba ubezpieczenie 30 dniowe i wrócić do domu ? tylko czy muszę próbne wyrobić ?
Wlasnie o tym pisalem wczesniej... chcialem skads zaciagnac nowsze EPC ale nie ma skad
Moze do tej pory nie bylo to nikomu potrzebne - informacja na temat auta po 2004 roku.

A Ty Tomku masz takie EPC po roku 2004?


Snoopy rozsławił naszą stronkę po świecie
Dzięki jego sprawdzajce sporo ludzi ze wsząd zagląda na link o check vin

Na ten przykład przeglądajac Czeskie forum mamy:



Na polských stránkách je "klíč" na VIN kódy.




Brawo!
Mam dylemat. Może ktoś odczytać VIN:

SARRJSLHPYM135650

Kumam tylko że Y to rok produkcji. Zadne check VINy nie działają. Please

A macie pomysl dlaczego na stronach Free vin check itd vin is valid ?

Ano mamy (jeśli miało być invalid). Sprawdzałeś to hamerykańskim programem, a tylko w Ameryce Północnej cyfra kontrolna (9-ta pozycja VIN) naprawdę jest stosowana (jako ze jest obowiązkowa).

A macie pomysl dlaczego na stronach Free vin check itd vin is valid ?
Roverkowe viny rzadko tam działają...
podobnie zresztą jak w przypadku niektórch marek japońskich i koreańskich
A macie pomysl dlaczego na stronach Free vin check itd vin is valid ?
A macie pomysl dlaczego na stronach Free vin check itd vin is valid ?


Końcówka VIN AN29789.


Kylo , vin mówi o takiej specyfikacji:

Dane pojazdu

Art. Wartość
Numer podwozia WBACB51030AN29789
Kod typu CB51
Typ 320I (EUR)
Typoszereg E E36 (4)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Tapicerka LEDER STANDARD/SCHWARZ (P7SW)
Data prod. 1997-11-17



Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera
S246A STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL Kolumna kierownicy regulowana
S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera
S269A LT/ALY WHEELS RADIAL STYLING Obr. BMW, st. le. spr. rad. 32
S305A REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING Pilot do zamka centralnego
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Wew. lust. wst. z automatyką przyciemn.
S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulacja zasięgu świateł
S520A FOGLIGHTS Reflektor przeciwmgłowy
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatyczna klimatyzacja
S542A CHECK CONTROL Check-Control
S556A EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Wskazanie temperatury zewn.
S668A RADIO BMW REVERSE RDS Radio BMW Reverse RDS
S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Kier. sport. wielofunk.
S715A M AERODYNAMICS PACKAGE M Technic Pakiet aerodynamiczny
S719A SPORTS EDITION Wydanie Sport
S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Obicie podsufitki, antracyt
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi po niemiecku
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.

Rzeczywiście ten check engine i wykrzyknik są zastanawiające - jednak gdyby przebieg rzeczywiście był taki i stan auta OK za tą cenę kupiłbym to auto (felgi można zmienić, a co do wyposażenia najważniejsze rzeczy posiada...)... co do samego wykrzyknika to oznacza on, że zapłon jest włączony i otwarte drzwi kierowcy - ale czemu w takim razie świeci się symbol check engine??? Nie wiadomo, z którego miesiące jest auto, ale jeśli nie ze stycznia powinno mieć jeszcze gwarancję.

check engine się świeci jak nie odpaliłeś silnika a masz włączony zapłon - po ok 5 - 10 sek. się zapala i do czasu kiedy nie odpalisz samochodu się będzie świecić. A wykrzyknik to mogą być drzwi , zapłon etc.

auto jest gołe ale nie supergołe - klima aut., radio professional, multifunkcja, tempomat. reszta goła... felgi brzydkie ale podobno o gustach się nie dyskutuje:) przebieg zastanawiający... może auto służyło jako democar w jakimś salonie. Można spróbować sprawdzić historię , a jakby był dostepny vin to dokładną datę produkcji i wyposażenie seryjne (z tym mogę pomóc)
Jak w temacie. Ukazała mi się ona po wyjęciu OBC (dużego 18, bez check)
Podpowiedź 1: mam wg. vin rozszerzona wiązke
Podpowiedź 2: z check raczej nie ma nic wspólnego

Będę wdzięczny za olśnienie

pozdrowienia i Szczęśliwego Nowego


Tu macie rozpiskę funkcji E39 z pełnym BC:

01. FGSTNR: Ostatnich siedem znaków nr. VIN
K:-wewn. oznaczenia BMW
BMWTNR: wewn. nr. BMW oznaczający nr. częsi
CI:xx DI:xx BI:xx - kolejne wartości to index płytki kodującej,
index zmian i index szyny głównej.
DAT: data produkcji - tydzień i rok
HW:xx SW:xxxx/xxxx - wersja oprogramowania i zestaw wskaźników
CAN:xx AEND:xx - wersja CAN oraz index przeprowadzonych zmian

02. test wskaźników i wyświetlaczy

03. SI-L:xxxx paliwo zużyte od ostatniej inspekcji
SI-TAGE:xxxx - dni od ostatniej inspekcji

04. VBR:xx.xL/100km - chwilowe zużycie paliwa na 100km
VBR:x.xL/HR - chwilowe godzinowe zużycie paliwa l/h

05. RW-VBR: xx.xL.100km - średnie spalanie z ostatnich 50km
RW:xxx km- zasięg na znajdującym się w baku paliwie

06. TNK:xx.x/xx.x/xx.xL - poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika oraz suma tych wskazań
TNKANZ: xx.xL - poziom paliwa, wartość wyświetlana

07. KTMP:xxx - temp. silnika (płynu chłodzącego)
N:xxxx u/min - obroty silnika
ATMP:xx - temp. otoczenia

08. V:xxx km/h - aktualna chwilowa prędkość samochodu

09. VB:xx.xv - napięcie ładowania alternatora

10. LAND:xxx - język wyświetlania ( zmienić się da tylko w aucie przed liftem)

11. wartości do konfiguracji check contr.

12. VANK:xxx.x km/h średnia prędkość używana przy kalkulacji planowanego czasu przybycia do celu
ANK: - prawdopodobny czas osiągnięcia celu

13. GONG - test sygnałów akustycznych

14. DIAGx xx xx xxx - diagnostyczne wartości BC

15. PORT A00 do B06 - wartości portu BC

16. OELTEMP - temp. oleju

17. ???

18. niedostępny

19. blokowanie, odblokowanie dostępu do funkcji BC

20. korekcja wskazań średniego zużycia paliwa

21. reset ustawień BC ( nie kasuje współczynnika średniego zużycia paliwa..przynajmniej u mnie)

Jeśli przy funkcji jest więcej niż jedna wartość to kolejne pojawiają się po klikaniu w lewy bolec.
Przy okazji: gdzie jest czujnik temperatury oleju ? U mnie nie wyświetla nic tylko --/- *C
Więc tak Naj sam pierw wspomnę że autko do mnie nie przemawia.
Przód i drzwi wyglądają na dobrze spasowane. Po otworzeniu maski też nie zauważyłem jakiś śrubek nie na swoim miejscu.
Gorzej jest z tylną klapą. Ten spoiler tam chyba specjalnie jest aby zasłonic żlę spasowaną klapę. Zaglądałem pod koło zapasowe ale już ciemno Zapas nówka sztuka plus felga chyba nawet nie używana.
Nic nie mogę powiedziec o tym czy poszczególne elementy są malowane bo szarówka już jest o 15.30. Zresztą w tej kwestii się nie znam więc nic nie będę pisał. Powiem tylko że oglądałem dla siebie też coupe i dla mnie była rewelka a znajomy mówi że nawet dach malowany Więc to trzeba jechac z fachowcem.
Felgi są strasznie zniszczone, porysowane ranty na maxa. Opony z tyłu dosłownie slick Przód też do wymiany.
Ten wydech bardzo pierdzi.
Szyba z przodu jest nieoryginalna a tylna jest oryginalna ale numery nie zgadzają się z bocznymi.
Klosze lamp bardzo żółte, przepalone.
W środku pierwsze co rzuciło mi się w oczy to nie włączający się nawet panel klimatronika, więc nie mogłem sprawdzic czy klima dziabie.
OBC ma uszkodzony wyświetlacz. Jak wcisnałem CHECK to było ok ale na desce pali się napis CHECK CONTROL to zastanawiające.
Radio woła o kod. Nie pytałem czy właściel ma kod.
Kilka żaróweczek w środku spalone plus jedna w liczniku.
Stan benzyny mniej niż zero dziwne że w ogóle odpalił. Szybko wyłączyłem aby tam pompy nie uszkodzic.
Końcówka VIN: ER43702
Tyle sobie na teraz przypominam
Nie sprawdziłem czy fotele grzeją i czy działają silniczki reflektorów ale sam byłem.

Zadzwoń do ASO, podaj numer VIN i Ci powiedzą. Wymieniają bodajże napinacz łańcucha rozrządu.

F#$K!
Podlegam pod tą akcję... No i teraz strach jeździć...

Os, a nie wiesz przypadkiem czy to związane jest w jakiś sposób
z przebiegiem? Bo nie wiem czy od razu tłuc się do serwisu
czy załatwic to przy okazji jak będę przejazdem?

BTW.
Czy serwis w Poznaniu u Smorawińskiego jest ok?

no to ja się pochwale własnie mi się cos takiego dzieje z rozrządem...

przestawienie rozrządu objawia się u mnie spadkiem momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów no i odpowiednim komunikatem na przyrządach pomiarowych oraz dośc głośna pracą (prawie jak diesel)... co ciekawe kiedys mi juz profilaktycznie wymienili napinacz a teraz czekam na nowy po raz kolejny i na nastawienie rozrządu
co ciekawe na desce rozdzielczej brak jakiegokolwiek komunikatu o błędzie "CHECK OK"

PRZEBIEG 55 tys km
Język w E39 można zmienić na dwa sposoby

Pierwszy - testem zegarów ( jeżeli jest zakodowane więcej języków )

Jak zrobić test :

Do tego zeby uaktywnic ukryte funkcje testow, trzeba najpierw odblokowac OBC, robi sie to tak:
1. kluczyk w poz. 2
2. przycisnac i przytrzymac prawy przycisk na zegarach az do pojawienia sie napisu "Test-Nr 01"
3. nastepnie tym samym przyciskiem wybrac test nr 19 i uruchomic go lewym przyciskiem.
4. podac sume ostatnich 5 poszczegolnych cyfr nr. VIN i zatwierdzic.

Jezeli mamy pelne OBC i jest juz odblokowane to sa do dyspozycji takie funkcje:

Test nr:
01. FGSTNR: Ostatnich siedem znakow nr. VIN
K:-wewn. oznaczenia BMW
BMWTNR: wewn. nr. BMW oznaczajacy nr. czesi
CI:xx DI:xx BI:xx - kolejne wartosci to index plytki kodujacej,
index zmian i ndex szyny glownej.
DAT: data produkcji - tydzien i rok
HW:xx SW:xxxx/xxxx - wersja oprogramowania i zestaw wskaznikow
CAN:xx AEND:xx - wersja CAN oraz index przeprowadzonych zmian
02. test wskaznikow i wyswietlaczy
03. SI-L:xxxx paliwo zuzyte od ostatniej inspekcji
SI-TAGE:xxxx - dni od ostatniej insekcji (nie zawsze dziala)
04. VBR:xx.xL/100km - chwilowe zuzyci paliwa na 100km
VBR:x.xL/HR - chwilowe godzinowe zuzycie paliwa L/h
05. RW-VBR: xx.xL.100km - srednie spalanie z ostatnich 50km w
RW:xxx km- zasieg na znajdujacym sie w baku paliwie
06. TNK:xx.x/xx.x/xx.xL - poziom paliwadla lewego i prawego czujnika
oraz suma tych wskazan.
TNKANZ: xx.xL - poziom paliwa, wartosc wyswietlana
07. KTMP:xxx - temp. silnika
N:xxxx u/min - obroty silika
ATMP:xx - temp. otoczenia
08. V:xxx km/h - aktualna chwilowa predkosc samochodu
09. VB:xx.xv - ladowanie alternatora
10. LAND:xxx - jezyk wyswietlania
11. wartosci do konfiguracji check kontrol
12. VANK:xxx.x km/h srednia predkosc poj. uzywana przy kalkulacji
planowanego czasu przybycia do celu
ANK: - prawdopodobny czas osiagniecia celu podrozy
13. GONG? - sygnal dzwiekowy, test.
14. DIAGx xx xx xxx - diagnostyczne wartosci OBC
15. PORT A00 do B06 - wartosci portu OBC
16. OELTEMP - temp. oleju
17. ???
18. niedostepny
19. blokowanie OBC
20. korekcja wskazan sredniego zuzycia paliwa
21. reset ustawien OBC

Dotyczy: e38 i e39 z pelnym OBC

Drugi - można to zrobić najprostszym interfejsem z allegro do BMW i programem CARSOFT.

Działa w 100%
Witam,
Mam zarezerwowaną Primerkę z rocznika 2003 1.9dci. Auto kupowane będzie od polaka mieszkającego w niemczech. Dzisiaj byłem go oglądać i jestem zachwycony. Czy ktoś może mi rozszyfrować VIN ? Szukałem na forum, ale nic nie znalazłem co by mnie interesowało. na stronie z jakimś dekoderem wyskakuje mi że auto jest z Anglii, czy to świadczy ze może być przekładka? Chociaż było by to dziwne ponieważ auto ma książkę do końca. Ostatni wpis przy 115tys.km, a aktualny przebieg to 117tys.km.

Także podczas przejażdżki włączył się check engine. Czy może to bym spowodowane wymianą rozrządu i nie skasowania tego w serwisie?

oto vin: SJNFFAP12UO131711

pozdrawiam
Łukasz

Obawiam się że bez podpięcia do komputera Check Engine nie zgasisz. Jeśli masz takie objawy jak piszesz to lepiej wymień tą przepływkę i nie baw się w podłączenie i odłączanie - myślę że warto a koszt przepływki to 199 zł w serwisie. Jak dobrze zagadasz to za 250zł ci zmienią i dadzą gwarancję. Warto też przy okazji przeczyścić przepustnicę.
nie jest to takie proste. sa przeplywki za 199 i za 1999. wszystko zalezy od tego jaka zamontowali w twoim wozie. zadzwon do aso podaj VIN i powiedza ci jaka masz przeplywke.
Na tym ruskim check VIN miałem to samo jak wpisałem duże litery.
a jak wklepałem bez shift-a to było wszystko w porządku.

Moze tu coś znajdzieszseller_84,

klik tu


z numeru vin mam to

Decoded VIN Results
WAUZZZ8DZVA190797

Digit(s) Parameter Code(s) Meaning
1,2 Country WA Germany
3 Manufacturer U Audi
4-6 Blanks ZZZ ---
7,8 Vehicle Type 8D A4
9 Check/Blank Z -
10 Model Year V 1997
11 Factory A Built in Ingolstadt, Germany
12-17 Chassis Number 190797 Serial Number 190797

a o numerze silnika nic nie ma.


All right reserved.
© STAWKA WIĘKSZA NIŻ ŻYCIE. Piłkarski serwis Michała Treli